معرفی و بررسی افیلیت مارکتینگ

به زبان ساده به بازاریابی ای که یک مجموعه به صورت آنلاین در ازای فروش و تبلیغات محصولات فروشنده های دیگر پورسانت یا درصدی ازسود را از فروشنده اصلی دریافت می کنند؛افیلیت مارکتینگ گفته می شود.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

سال های پیش اگر از بازاریابی پورسانتی حرفی می شد اولین تصویری که به ذهنتان می رسید  رفت و آمد های طولانی و ساعت ها حرف زدن از مزیت های محصول بود تا بلکه کسی  را متقاعد کنید تا محصول را بخرد و شما سودی دریافت کنید.این کار سختی های خودش را به همراه داشت.

 اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی  افیلیت مارکتینگ  ها جایگزین بازاریابی  پورسانتی شده اند وتاثیری مستقیم بر فروش محصول مورد نظر دارند؛

افیلیت مارکتینگ امروزه در سراسر جهان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

و تبدیل به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد آنلاین و شیوه ی دیجیتال مارکتینگ شده است.

سیستم افیلیت از گذشته تا کنون

سال ۱۹۹۶سایت بزرگ آمازون اولین وبسایتی بود که سیستم افیلیت مارکتینگ را  ارائه داد و با این کار توانست اعتبار زیادی به دست آورد  و میلیون ها  تبلیغ کننده برای محصولات خودش پیدا کند و در ازای پرداخت پورسانتهای کم ، فروش خود را چندین برابر کند.

امروزه این شیوه بازاریابی  به شدت مورد تو جه قرار گرفته است و یکی از روش‌های موجه دیجیتال مارکتینگ در  تبلیغات بین‌المللی به حساب می آید .

سه گروه تشکیل دهنده ی افیلیت مارکتینگ

۰۱

فروشند گان اصلی محصول

کسانی که قصد فروش و ارائه محصولات خود در افیلیت مارکتینگ ها را دارند.

۰۳

کابران یا خریداران

افرادی که در فصای مجازی حضور دارند واز سایت‌های پرترافیک بازدید می‌کنند و با کلیک بر روی لینک یا بنر های تبلیغاتی قصد خرید محصول را دارند.

۰۲

ناشران یا واسطه های افیلیت مارکتینگ

افراد فعالی در اینترنت که تعداد قابل توجهی مخاطب در اختیار دارند و با قرار دادن لینک و بنرهای تبلیغاتی  فروشندگان اصلی کسب درآمد می کنند.

مزایای افیلیت مارکتینگ

  • فروشندگان محصول بدون صرف وقت برای پیدا کردن مشتری ،محصولات خود را  در سطح وسیع تری معرفی و به فروش می رسانند.
  • فروشندگان نیاز به فروشگاه ندارند و به راحتی می توانند به صورت مجازی اقدام به فروش محصولات خود کنند.
  • فروشندگان اصلی می توانند با هر بودجه‌ای به فضای تبلیغاتی دسترسی پیدا کنند .
  • پلتفرم‌های افیلیت مارکتینگ آمارهای دقیقی را از فضاهای تبلیغاتی ارائه می دهد که یک منبع قابل اعتماد است.
  • افلیلیت مارکتینگ نیاز به سرمایه گذاری ندارد.
  • ناشران افیلیت با قرار دادن تنها یک لینک و بنر تبلیغاتی قادرند به راحتی  کسب درآمد کنند.

معایب افیلیت مارکتینگ

  • این احتمال وجود دارد که  فروشندگان اصلی در ابتدا با درصد کمیسیون های بالا شما را مشتاق به همکاری کنند اما بعد از شروع  همکاری میزان کمیسیون را کاهش دهند. 
  • فروشندگان اصلی و یا ناشران برای جذب مخاطب، در ویژگی های محصولات خود اغراق کنند.
  •  لینک های افیلیت ها ممکن است حک شوند و کمیسیون ها دزدیده شود؛که یک نوع سرقت اینترنتی است.
  • از طرف ناشران یا واسطه ها کمیسیون های بالایی درخواست شود.

پنج دسته ی افیلیت مارکتینگ ها از نظر محتوا و پلتفرم

۰۱

شبکه های اجتماعی

برنامه هایی مثل فیسبوک،اینستاگرام،یوتیوب و …از جمله شبکه های اجتماعی به شمار می آیند که در افیلیت مارکتینگ بسیار کار آمد هستند.

در این روش با دریافت ایمیل کاربران آنها را از آخرین رویدادهای محصولات با خبر می کنند که در جذب مخاطب و فروش بیشتر موثر است.

۰۲

سایت های تخفیف

به طور معمول کاربران و خریداران به دنبال محصولاتی هستند که تخیف خورده باشند، سایت هایی نظیر نت برگ و یا تخفیفان نمونه هایی از این سایت ها هستند که از همین طریق در افیلیت مارکتینگ همکاری دارند.

فروشندگان می تواند در حوزه محصولات خود به کسانی مراجع کنند که در این زمینه فعالیت دارند و مخاطبانشان می توانند نظرات خود و یا تجربیات خود از استفاده از آن محصول را با هم به اشتراک بگذارند.

۰۵

وبمستری و دیجیتال مارکتری

در این روش افراد با ایجاد سایت های پرترافیک

بنرهای تبلیغاتی فروشندگان را به اشتراک میگذارند و پورسانت دریافت می کنند .

در پایان…

در دنیای دیجیتال امروزی که همه چیز لحظه به لحظه در حال پیشرفت است ، چیزی که امروز پاسخگو نیازمان است ممکن است دیگر برای نیاز هایمان کافی نباشد؛ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش هم با وجود استقبلال بسیار زیاد از این قائده مستثنی نیست.

اما کافی است شما مخاطبان حوزه فعالیت خود را پیدا کرده باشید و اعتمادشان را جلب کنید و به مرور حوزه فعالیتیتان در ذهن مردم جا بیفتد..

اگر برای پیاده سازی یا مشاوره در حوزه ی افیلیت مارکتینگ نیاز به راهنمایی داشتید می توانید روی مجموعه نیوویو حساب کنید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سلام وقت بخیر به راهنمایی نیاز دارید؟