چطور کارشناس سئو حرفه ای شویم؟

جهان سئو همواره در حال تغییر است به این دلیل که موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند. در حالی که گوگل همواره آپدیت جدید می دهد حفظ جایگاه بسیار سخت است. یکی از بهترین و مفیدترین ابزارها برای پی بردن به نحوه عملکرد موتورهای جستجو چک کردن سایت هایی مانند Search Engine RoundTable است. در این وبسایت سئوکارها راجع به موضوعات متنوعی که برای سئو و SEM به معنای بازاریابی موتورهای جستجو پیش می آید در تالارها و انجمن های گفتگو بحث می کنند. بنابراین چنانچه به دنبال دیتا و مباحث مختلف در مورد باگ ها و تست های جدید گوگل و الگوریتم های آن هستید، این سبک سایت ها می توانند کمک زیادی به شما بکنند.

کارشناس سئو حرفه‌ای

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دانشی است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک از موتور‌های جستجویی مانند گوگل، یاهو و بینگ شده و سبب جذب و هدایت کاربران بیشتری به سوی وب‌سایت می شود. در واقع، سئو سایت به معنای بهبود بخشیدن به سایت برای نمایش بیشتر آن در جستجوهای مرتبط با جستجوی کاربر در موتورهای جستجو است. هنگامی که وب‌سایت شما در نتایج جستجو در صفحات اول و لینک های اول گوگل باشد، می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کرده و درآمدتان را تصاعدی افزایش دهید. هدف بسیاری از کسب و کارها و همچنین مدیران وب سایت ها این است که بتوانند در کلمات مد نظرشان که توسط کاربران سرج می شود در صفحه اول نتایج جستجو باشند.

بهینه سازی نتایج جستجو

بر اساس این هدف است که یک وب‌سایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم  خود به عنوان مثال ”  آموزش سئو ” در صفحه اول نتایج سرچ باشد و این موضوع نهایتا سبب افزایش کلیک طبیعی و جذب کاربران بیشتری می‌شود.

هدفی که تمام صاحبان کسب و کارها و مدیران سایت و شرکت ها در پی آن هستند این است که کاربر پس از سرچ کلمه کلیدی و مشاهده وب سایت شما در لینک های ابتدایی گوگل روی سایت شما کلیک کرده و وارد آن شود. در واقع کسی که این پروسه را به سرانجام و نتیجه می رساند کارشناس سئو (یا سئوکار) نامیده می شود.

کارشناسان سئو چه کاری انجام می دهند؟

کارشناسان سئو به کسب و کارها و همینطور کارفرمایان کمک می‌کنند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود در وب‌سایت را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند. بنابراین، یک کارشناس سئو، درباره بهترین متدها برای رسیدن به این هدف تحقیق و تجزیه و آنالیز می‌کند تا به استراتژی دست پیدا کند که با کمک آن بتواند وب‌سایت شما را به صفحه اول نتایج جستجو برساند.

هدف کلی کارشناسان سئو افزایش میزان بازدید وب‌سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هر صنعت و حرفه، بهبود تجربه‌ی کاربر و در نهایت تطبیق وب‌سایت با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای رتبه گرفتن است. با این وجود موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و کارشناسان سئو باید مدام این تغییرات را پیگیری کنند.

استراتژی سئو

کارشناسان سئو نیز مانند هر فرد دیگری در بازار کار باید مهارت‌ها و تخصص‌هایی داشته باشند. خوب است بدانید که این شغل هیچ رشته دانشگاهی ندارد و هر فردی که به سئو علاقه دارد، می‌تواند در کلاس‌های آنلاین و حضوری آموزش سئوحضور یابد، مطالعه مداوم در این زمینه داشته باشد و همینطور از بهترین و حرفه ای ترین افراد برجسته در این حوزه، کمک گرفته و خود را در سئو و بهینه سازی وبسایت قوی کرده و در این حیطه مشغول کار شود. بعد از یادگیری، یک سئوکار لازم است کارهای زیر را انجام دهد:

 

  • تهیه استراتژی برای بهینه سازی وب‌سایت
  • تحقیق درباره کلمات کلیدی و استفاده از آن در بازاریابی و رتبه گرفتن وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌ها.
  • تعیین اهداف قابل اندازه گیری که به تیم مارکتینگ کمک می‌کند تا روند رشد فعالیت‌های سئو را پیگیری کند.
  • ارتباط با سایر متخصصان در تیم بازاریابی برای پیشبرد اهداف در تیم.
  • همکاری با دیگر افراد بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو.
  • همکاری نزدیک با تیم محتوا برای تدوین برنامه‌ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در وب‌سایت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله  معرفی جامع ابزارهای سئو وبسایت را نیز بخوانید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سلام وقت بخیر به راهنمایی نیاز دارید؟